10. kesäkuuta 2012

Manaaja ja Mummotunneli

Meille ei kuulu mitään uutta - arki tahmaa ihan samalla lailla kuin parin viime viikon ajan. Hitaasti kohti lomaa. Suloinen kiharapäinen tähtisilmäni on edelleen kuin demonin riivaama. Se aiheuttaa jatkuvia tappelukohtauksia ja pahaa räyhää. Demonia on yritetty laannuttaa puheella, haleilla, sylillä, jäähyllä, herkkukiellolla ja lelutakavarikolla. Jos päivän Hesarissa olisi ilmoitus ammataitoisesta manaajasta, joka muuttaa lapsesi ennalleen, niin ihan varmaan täältä lähtisi tilaus.

Housujenvyötärö kiristää ihan hirveästi, koska olen joutunut torjumaan demonin siirtymistä itseeni kohtuuttomalla karkkimäärällä. Olen keksinyt manaajan tasoisen ratkaisun: pussikeittokuuri, magneettiranneke, laihdutusvyö ja hypnoosi. Mieluiten kaikki yhtäaikaa. Hesarista löytyy :)

Elämäni on myös järjettömän rankkaa juhlintaa ;) Yleensä käyn ulkona noin 3 kertaa vuodessa. Nyt aion tempaista vuoden kiintiöni täyteen viikossa. Viime viikolla olin hyvän ystäväni kanssa keskustassa Gastonessa illallisella. Istuimme pöytään klo 19 ja hyvin nopeasti valitsimme valmiit menut. Keittiö oli täysin tukossa ja laskun maksoimme 22:30. Sikahidas serviisi vaatii suunniteltua enemmän viiniä, minkä innostamana päätimme lähteä vielä yksille drinkeille mummotunneliin. Edellisestä käynnistä on ainakin viisi vuotta ellei kymmenen. Järkytyksekseni tuon "viiden" vuoden aikana muu asiakaskunta on vanhentunut silmissä.  Nuorten kollien sijasta katselimme hiuksensa matkalle hukanneita tai harmaantuneita miehiä. Ystävättäreni mukaan ihan standardi about 40v look. Ja kuten ystävättäreni teroitti, he ovat kanssani samaa ikäluokkaa. Mulla on jo toinen jalka haudassa. Ei naurata.

Gastonen alkupala: jättikatkarapua ja kampasimpukkaa

Viikolla olin myös juhlimassa ystäväni syntymäpäiviä. Häntä vuodet ovat kohdelleet hellävaraisesti. Kiva, kun ystävät vielä järjestävät juhlia! Nautimme ruuasta ja lopuksi pystyssä oli disco :) Ensi viikolla vietän iltaa entisten työkavereideni kanssa.

Olen löytänyt myös sisäisen Beybleidaajani. Mulla on sellainen hyrräyhdistelmä, jolla olen aivan voittamaton. Koska minä ja hyrrä vaan toimitaan niin hyvin yhteen, niin en ole vaivautunut antamaan pojille edes säälivoittoja. Yhtenä päivänä otimme varmaan 30 matsia ja hävisin alle yhden käden sormien verran (parhaallekin käy joskus pieniä mokia). Olen Beyblade kuningatar!

Olen tehnyt vihdoin keväisen urotyön. Olen raivannut perennapenkkini vallanneen rikkaruohoviidakon. Hyvä minä!

Sellaista tänne, iloa uuteen viikkoon sinne!

edited:
On se perennapenkki perattu:



Oikealla reunassa on maksaruohoa ja kaksi iso mätästä kellokukkaa. Kellokukkien vieressä on oransseja liljoja (vielä matalia). Nuo ovat kaikki isäni pihalta tulleita. Pioni on keskellä yksinäisessä ylhäisyydessään. Se ympäriltä on talven aikana kuollut kaikki. Sitten on violetteja akileioja. Ja neljästä syysleimusta on yksi jäljellä ja sekin näyttää taas homehtuvan.


Nurmikon kunto on heikko, mutta nyt se on sentään lyhyt. Pensas on joku jasmikelajike (myöskin isältäni), se kukkii kohta ja tuoksuu ihanalta. Kamera vääristi värit oudoiksi.

16 kommenttia:

  1. Pitäsköhän munkin kokeilla bleidausta, jos viimein löytys joku juttu missä olisin hyvä :D

    Kiitos, samoin sinne :)

    VastaaPoista
  2. Missä on kuvat raivatusta perennapenkistä?? *ei ole tapahtunut, jos ei ole kuvia netissä*

    Ja siis tämähän on saletti -elämä ON juhla! Kultamuiskuille terkkuja :)

    VastaaPoista
  3. Sanna-Mari: blogisi perusteella olet kyllä hyvä monessa jutussa, mutta kokeile ihmeessä bleybladeja :) Tästä saadaa vielä uusi kesätapahtuma (varmaan suofudiksen veroinen) - Äitien yöttömän yön BeyBlade turnaus.

    Haltiakummi: Sääkö siellä epäilet, että mulla ois perennapenkki perkaamatta ja ruoho leikkaamatta? Toisten usko on heikko... :D

    Kuvaa tulee ;)
    Raparperipiirakka on edelleen tekemättä.

    VastaaPoista
  4. Yhdyn Haltiakummin sanoihin. Täällä blogimaailmassa voi luoda illuusion pelkillä sanoilla. Muka perannut perennapenkin... :D

    Ollaanks me tosiaan mummotunneli-iässä. Mä en pääse tästä yli.

    VastaaPoista
  5. Mä kanssa takerruin tohon mummotunneliin vaan. Siis EI! EN suostu ja en ole.
    Kävin ulkona viimeksi kaksi v sitten. Mummotunneli oli kamala kokemus. Kalleen solahdin iloisesti nuorten joukkoon. Juu.u!

    Lapset! En kommentoi. Hatun nosto bleidaukselle. Kuningatr olet.

    pinkki

    VastaaPoista
  6. Mirka:
    Mitäh - toinen joka on uskossaan heikko? Pitääkö mun laittaa tuohon peratun perennapenkin reunalle päivän Hesarikin todisteeksi :D

    Mä aion viimeistään ensi viikonloppuna istuttaa penkkiini lisää kukkia. Esikoisen omalle penkille tehdään kans jotain radikaalia.

    Mä olen mummotunneli-iässä, sä voit vielä vähän aikaa hokea olevasi nuori 30+++. On se aika shokki tämä mummotunnelivaihe. Toisaalta onhan se kiva, kun paikkoja jossa aikuiseen ikään ehtineet voivat viettää iltaa. Enää vajaa 10 vuotta, niin mä pääsen K50 discoon (tai sitten se voi ollakin jo K60).

    Pinkki:
    Mun kaveri yritti brändätä mummotunnelia uusiksi, että se olisi puumaputki. Musta se ei voi olla puumaputki, jos potentiaalinen saalis on 40->

    Mä en tiedä, voiko tätä kirjoittaa... mutta ei se Kallekaan ihan mikään nuorisomesta ole. Tai varmaan riippuu illasta. Mutta iso osa mun ikäisistä, jotka eivät vaikka halua mummotunneliin, menevät Kalleen. Ja ikä on edelleenkin sama.

    VastaaPoista
  7. Heti tuon edellisen kommenttini jälkeen tuli mieleen, että kutsutaan sitä vaan puumaputkeksi. Mulla on todistusaineistoakin. Eräs tuttavani, nainen n. 40, löysi sieltä itselleen aviomiehen, joka on 10 vuotta rouvaa nuorempi.

    VastaaPoista
  8. Mä oon oikeasti surkea bleidaaja. Jopa meidän 2v päihittää mut mennen tullen. Jossain väsymyksen mielenhäiriössä lupasin Epulle ommella Beyblade asun. No, yllättäen sille ei sitten kelpaa mikään niiden normityyppien housut ja paita-yhdistelmä, vaan sen suosikki on Jack millä on himmeet takit ja systeemit. Mua ahdistaa jo pelkkä ajatus niiden vaatteiden kaavoittamisesta.

    Mä tapasin eilen yhden tuoreen äidin, joka oli ihan burnoutin partaalla kun oli joutunut valvomaan YHDEN yön vauvan kanssa. En viitsinyt sitä kiusata kertomalla että aika paljon pahempaa voi olla edessä. Mä saan tänään yhden lapsen muutamaksi päiväksi leirille! Harmi että noille 2-vuotiaille ei oo mitään vastaavaa.

    VastaaPoista
  9. Oliko Gastonen ruoka hyvää? Onko kaukana Sasson tasosta?

    VastaaPoista
  10. Vera:
    Mä jään odottelemaan erittäin kiinnostuneena, että millainen bleidaaja-asu valmistuu. Mulla kyllä hyytyisi homma takin kohdalla :(

    Minusta nuo leirit ovat hyvä juttu. Itse muistan, kuinka kivaa niillä oli ja ei tehnyt yhtään pahaa opetella muutaman päivän huolehtimaan itsestään valvotuissa olosuhteissa. Odottelen kovasti, että meidän lapset tulisivat leiri-ikään ja kiinnostuisivat lähtemään sinne.

    Anonyymi:
    Gastonen ruoka oli oikein maukasta. Pääruuassa oli kiitettävän reilu annos karitsanfilettä. Olen syönyt ainoastaan kerran Sassossa isomman ryhmän mukana, jolloin ruuat oli valmiiksi valittu. Sen yhden kerran perusteella sanoisin, että Sasso on pikkasen parempi, mutta joskus katselin netissä ruokalistaa ja minusta se oli myös selvästi kalliimpi. Mutta joo, suosittelen Gastonea ruuan puolesta, mutta hidasta oli.

    VastaaPoista
  11. Mä juutuin myös muutama viikko sitten entisten työkavereiden kanssa mummotunneliin, mutta oikeesti, ei ole mun paikka. Hyväksyn kyllä, että olen 40+, mutta mieluummin menen vaikka johonkin räkälään kuin sinne. Siellä oli tosiaan niitä kiiluvasilmäisiä harmaahapsia, jotka vilkuilevat epätoivoisesti joka suuntaan, hah.

    VastaaPoista
  12. Roosa:
    Kiinnitin huomiota samaan, kuvailemiasi tyyppejä oli liikenteessä. Onneksi ei paljoa. Täytyy nostaa hattua sille, että joukossa oli niitä, jotka olivat hyvällä juttutuulella olematta tungettelevia ja niitä jotka pitivät hauskaa tanssimalla.

    VastaaPoista
  13. Sympatiat! kuuntelen juuri, miten mies nukuttaa kirkuvia hirviöitä (lähinnä Veikko)ja olen äärettömän helpottunut, ettei mun tarvi...ja odotan, että tämäkin VAIHE menisi ohi niinkuin sekin ihanuus, kun talvella nukuttaminen oli helppoa, suloista ja nopeaa! :D

    VastaaPoista
  14. Nyt kyllä musta tuntuu sekä tietämättömältä että vanhalta. Mä en edes tiedä, mikä paikka mummotunneli on, enkä ollut edes kuullut Beybladeista! Voi apua!

    Mutta sulla on siis ihan yhtä juhlaa tässä pidempään, pidä siitä kiinni, niin ei ehdi manata demoneja!

    VastaaPoista
  15. zirk:
    Kyllä se vaihe menee ohitse. Toivottavasti nopeasti. Meillä lapset ovat olleet aika huonosti nukahtavia, mutta sitten kun päiväunet jää pois, niin pojat sammuu illalla hetkessä. Meillä on edelleen pienimmälle nukutuspalvelu iltaisin, joten aika pitkään tässä on saanut poikia nukuttaa. Hyvä puoli on se, että nykyisin nukuttava aikuinen voi lueskella samalla. Tulee luettua kirjoja.

    Leonida:
    Beybladet ovat poikien juttu. Tuskin ne teidän prinsessatalouteen eksyvät :)

    Mummotunneli, Puumaputki, Puuma Outlet -rakkaalla paikalla on monta nimeä. Se on se kesäterassiputki siinä Rafaellon kohdalla. Pitäiskö mun "sivistää" sua? Eka Beyblade turnaus ja hävinnyt tarjoaa siiderit Mummotunnelissa? :D

    VastaaPoista
  16. Mut mä siis tykkään myös tietokonepeleistä, että kyllä mun varmaan pitäisi opetella Beybladet!

    Mä taidan olla sitten todella vanha sielu, koska olen ollut mummotunnelissa juhlimassa jo 10-15 vuotta sitten! Sen jälkeen en olekaan käynyt... :)

    Joo, kyllä suostun sivistämiseen tässä aihepiirissä!

    VastaaPoista