14. syyskuuta 2011

Sanottua

Tulevaisuus
Isi patistelee 6-vuotiasta siivoamaan ja kertoo, että jokaisen pitää oppia tekemään erilaisia töitä. Pojalla on eri käsitys tulevaisuudesta "Musta ei tule mitään työmiestä, musta tulee rahamies".

Aikuisuus
4-vuotias kihisee kiukusta auton takapenkillä ja syytää uhkauksista pahimman "Kun musta tulee aikuinen ja mä muutan pois kotoa, niin en tule enää ikinä katsomaan teitä, kun te olette niin ilkeitä".

Hoitoviettikö?
2v lukee äidin kanssa blogia ja näkee siellä ystävämme vauvan Myyn. Hän taputtelee näyttöä ja hokee hellästi "mun vauva". Seuraavan kerran kun hän näkee Myyn, ensimmäinen toive on "Myy sykkyyn"
...
Tuon vauvanvaunujen kopan olohuoneeseen. Poikia kiinnostaa heti, että miksi. Kerron, että serkkuni tulee hakemaan vaunut meiltä ja me annamme ne heidän pian syntyvälle vauvalle. Kuopus ryntää paikalla ja hätääntyneenä huutaa "Ei! Ei! Ei! Ne on Myyn"

Lapsi rauhoittuu, kun kerron, että Myyllä on tosi hienot vaunut eikä Myy tarvitse toisia vaunuja. Poika näyttää surkealta, mutta ei järjestä mitään kohtausta, kun vaunut rullataan taloudesta ulos.

Ikävä
4v pojalla oli kahden vuoden ajan paras kaveri Emppu. He leikkivät päivittäin päiväkodissa. Emppu muutti pois paikkakunnalta kesällä.
Poika: Äiti mulla on ihan hirveä ikävä Emppua. Mä en enää kohta edes muista miltä Emppu näyttää.
Äiti: Voidaan kotona katsoa kuvia sinun synttäreiltä, siellä oli Emppukin
Poika: Voidaanko soittaa Empulle ja kertoa, kuinka ikävöin häntä?

Anatomiaa ja historiaa
Yhdellä pojalla on mulle asiaa.
Poika: Haluatko kuulla jutun munista ja venäläisistä?
Minä: En nyt oikein ehtisi.
Poika: Tämä on tosi lyhyt juttu. Tiedätkö ne jutut pippelin alla?
Minä: Tiedän (huokaus).
Poika: Ne on munat. Se on venäjää. Tiedätkö että venäläiset ja me oltiin vihamiehiä kauan sitten?
Minä: Joo, mä tiedän.
Poika: No ne munat on venäjää ja me opittiin se siitä, että kun me taisteltiin venäläisten kanssa, niin me ammuttiin niitä munille. Ja sitten ne huusi "Ai, mjynat"! Eipä niitä tarvinnut paljon ampua ja ne hävisivät koko sodan.
Minä vastaisin jotain jos pokka pitäisi. Kertoisin ainakin, miten sota päättyi.
Poika tapittaa minua tosi tarkasti.
Poika: Miksi sun toinen suupieli nykii tuolla lailla?

  Somisteeksi yksi hymynaama

Myy sykyssä

8 kommenttia:

  1. Ei oo totta, miten hauskoja ja ihania juttuja! Hyvin vielä muistatkin! Mulla tuppaa unohtumaan ihan liian nopeasti.

    Hurjan hauska tuo munajuttu... Ja ihana hymynaama, tuo on sellainen halipoika!

    VastaaPoista
  2. Ihania!!!!
    Ois ollu kiva nàhdà kuva susta, jossa toinen suupieli olisi ollut korkeammalla kuin toinen, mutta olihan tuo poikakin aika hemskutin sòde!

    VastaaPoista
  3. missä on kuva eikasta ja myystä!:D

    ja siis mitä monet sodat alkaa aina jostain jolla on mjynat. :D

    VastaaPoista
  4. Leonida: Mulla oli sellainen ruutuvihko, johon aina keräilin poikien parhaita juttuja. Nyt se on hukkateillä, joten mulla on niitä bloggerin luonnoksissa :)

    Hanna: Ja on hyvä, että jutut ovat jossain tallessa, koska tähänhän piti ehdottomasti tulla sylittelykuva Myystä. Mutta joku tossa just jotain metelöi ja ajatus katkesi. Ja unohdus iski. Tiedätkö näitä tunteita, että oliko mulla joku juttu mielessä?

    Pakkohan tätä oli nyt sitten täydentää :)

    VastaaPoista
  5. Repesin! :-D Voihan mjynat noita juttuja..

    Kiitos illan nauruista!

    VastaaPoista
  6. Hih hih noita mjynia : ) Söpöt kuvat!

    VastaaPoista