11. tammikuuta 2013

Kalapedikyyri

Hetki Elämästä -blogin Jassu kertoi käyneensä kalapedikyyrissä. Koska Jassun pedikyyrissä oli niin niukanlaisesti kaloja, niin minun piti "nokittaa" :) ja näyttää oma kalapedikyyrini.

Yhtenä pilvisenä päivänä Eilatissa menin kalapedikyyriin. Siinä siis tietty kalalajike syö jaloista kuolleen ihosolukon pois. Kaloilla ei ole hampaita, joten homma vain kutittelee mukavasti. Jalat pestään lievästi desifioivalla pesuaineella. Haavaisilla jaloilla ei voi mennä kalapedikyyriin. Itselläni oli jonkun hyönteisen purema (en ollut itse huomannutkaan), mutta siihen riitti teippaus.

Allas oli tarkoitettu useammalle asiakkaalle. Olimme aikaisin aamulla liikkeellä ja olin suurimman osan ajasta yksin. Ostin ensin vartin ja sitten vielä toisen vartin. Hoidon jälkeen ainoastaan isovarpaissa oli hiukan kovettumaan jäljellä, muuten oli niin pehmeät jalat. Hoito tuntui mukavalta, ainoa pieni juttu oli se, että toisen isovarpaan kynsinauhan ympäriltä syövät kalat jotenkin ärsyttivät. Ratkaisu oli helppo: varvas veden pinnalle.

Henkilökunta kertoi, että kalat ruokitaan päivittäin. Kuollut ihosolukko on kalojen herkkua -suklaata kaloille, ei varsinainen ateria.  Olin päivän ensimmäinen herkkupala, joten vastaanotto oli sen mukainen. Hillitön kuhina kävi altaassa jo pelkästä varjostani. Hauska kokemus :)

Kalat odottavat herkkua

Lähikuvaa

Taistelu makupaloista on alkanut

Aluksi kaloja oli jaloissani ihan hillittömän paljon. Siinä vaiheessa, kun altaaseen tuli kahden muun asiakkaan jalat, minulle jäi vähiten kaloja. Mikä ei sinänsä haitannut yhtään :)


Uudet asiakkaat ovat vähentäneet kalamäärää

Tällä kuvalla voinkin samalla osallistua siihen "kuva itsestäsi ilman meikkiä" 
blogeissa kiertäneeseen haasteeseen. 
Bonuksena hiuksiin laitettu latvahoide, auringosta punottava nenä
ja pelastusrenkaan paljastava asu.

11 kommenttia:

  1. Noista samoista syistä johtuen en julkaissut omaa kuvaani kalahoitolasta:-P Vaikkei sun kuva oo ees paha(mä onnistuin istuun jotenkin niin että mun reidet näyttää valtavilta)!

    VastaaPoista
  2. Niinu:
    Toisilla on järkeä sensuuriin ja toiset paljastavat koko rönttälookin vatsamakkaroineen ;)
    Voinhan aina todeta, että mä työstän positiivisempaa ja suvaitsevampaa suhtautumista tuohon pelastusrenkaaseen, joka ilmeisesti jää elinikäiseksi kumppaniksi.

    VastaaPoista
  3. Järkyttävän paljon kaloja!!! Minä en ehkä olisi uskaltanut.

    VastaaPoista
  4. Yäks, en pystys. Ideaparkissa ohikävellessä aina vaivihkaa vilasen tommoseen hoitolaan...Poika jää yleensä melkein ovensuuhun tuijottaan :D :D

    VastaaPoista
  5. Anonyymi:
    No, olihan noita paljon. Ne tietenkin kaikki kyttäsivät päivän ensimmäistä "suklaata".


    Sanna-Mari:
    Mä oon treenannut kalakuorintaa pikkulikasta saakka. Oma vaarini kesytti särjet syömään laiturilta kattilasta ruuan jämät. Niitä pystyi onkimaan leivällä ja jopa pelkällä ongenkoukulla. Tai sitten kun meni laiturille istumaan ja piti jalkoja vedessä liikuttamatta, niin särjet tulivat maistelemaan. Niillä oli vielä monta kertaa isompi suu :)

    VastaaPoista
  6. Me käytiin tytön kanssa viime kesänä Kreetalla kahteen otteeseen kalojen herkkuna. Ihan huippuhauskaa äiti-tytär-toimintaa ja bonuksena jalatkin oli paremmassa kunnossa kuin vuosiin. =)

    VastaaPoista
  7. Koo:
    Minä tarjosin pojalle mahdollisuutta kanssa kalapedikyyriin, mutta ei kelvannut. Taisi vähän jännittää poikaa altaassa käynyt kuhina. Minustakin tämä oli mukavaa lomapuuhaa.

    VastaaPoista
  8. Hui, minusta tuo näyttää kyllä pelottavalta..en varmaan uskaltais..jotenkin kalat inhottaa, vaikka hyvää ruokaa ovatkin:) Mutta jos tekee jalat hyvän tuntuisiksi, voisin ehkä harkita..
    Blogissani olisi tarjolla haaste sinulle!

    VastaaPoista
  9. *riikka*
    Kalapedikyyri on hellävaraisempi kuin perinteinen jalkahoitajan käsittely. Minulla tulos oli melkein yhtä hyvä :)

    Kiitos haasteesta. Menen heti kurkkaamaan.

    VastaaPoista
  10. Ou jee, voitit ihan 6-0! :-D Mikä parvi!!!
    On tuo vaan niin hulvatonta puuhaa, tuollainen määrä kaloja olisi saanut mut pissimään housuuni, naurusta! :-D

    VastaaPoista
  11. -Jassu-
    Mulla oli tosiaan komea kalaparvi :) Homma ei näytä yhtä sofistikoituneelta kuin sinulla. Mutta more is more ;)

    VastaaPoista