9. lokakuuta 2009

Voihan pipo!

Siitä on reilusti yli 20 vuotta, kun olen viimeksi kutonut. Olen vakaasti päättänyt ryhtyä taas kutomaan ja ensimmäiset kyhäelmät on tehtynä. En todellakaan muistanut, että siistin neuleen tekeminen olikin niin vaikeaa! Onneksi sain neuvoja Linnéalta, jolla puikot pysyvät kädessä ja ihania neuleita syntyy.

Yhden käyttökelpoisen pipon sain aikaiseksi keskimmäiselle. Ohjeen löydät täältä, minä en tehnyt ohjeen mukaisia pääkallokuviointia lainkaan. Pipo on tehty Nalle aloeverasta, puikoilla 3 (joustin puikolla 2.5) Pipoa somistaa kolme huovasta tehtyä autoa, jotka on harsittu kiinni. Linnéa auttoi aloittelevaa kutojaa ja tekaisi samanlaisen pipon kuopukselle. Sen päätin olla koristelematta, koska käytän pipoa kuvassa näkyvän villakangastakin kanssa, jossa koristeena isot napit, ruutuvuori, taskut ja sieltä kurkistava pupu.




4 kommenttia:

  1. Kivan näköisiä nuo huopakoristeet. Mite kiinnitet ne?

    VastaaPoista
  2. Linnéa: huopa on paksua käsinhuovutettua ja olen varovaisesti vaan harsinut sen kiinni. Samalla tekniikalla olen ajatellut koristella puropiponi, kun sen saan joskus aikaiseksi. Sinellissä on huopaa valmiina kukkasina.

    VastaaPoista