4. joulukuuta 2019

Marraskuun kivoja juttuja

Kaamoksen keskellä pitää yrittää repiä irti iloa, inspiraatiota ja piristystä kaikista mahdollisista lähteistä. Olen ennenkin kertonut, että seuraan aktiivisesti Women in Techiä ja olen osallistunut useammalle heidän järjestämälleen aamiaisluennolle.  Tänä syksynä olen ehtinyt tai jaksanut osallistua luennoille heikosti. Luento, jolle osallistuin, oli hyvin antoisa työni puolesta ja erinomainen esityksenäkin. Kiva juttu on, että luentoja ennen tarjoillaan pientä aamupalaa ja samalla mahdollisuus jutella muiden osallistujien kanssa. Olin tyytyväinen, että jaksoin ottaa klo 7 startin kotoa!

https://womenintech.fi/
https://www.facebook.com/womenintechfinland/



Työkaverini Otilia oli huomannut toisen varsin mielenkiintoiselta kuulostavan luennon, joka pidettiin Kämpin uudessa tapahtumatilassa Symposionissa. Luennolle oli varattu hieman liian vähän aikaa, joten se jäi  pintapuoliseksi. Mutta ei se mitään, me keskityimme nauttimaan Kämpin ilmapiiristä, iltapäiväteen maistiaisista ja mielenkiintoisesta pöytäseurasta.

Maistiaisia Kämpin afternoon tea tarjoilusta

Maistui. Suklaatikkari oli suosikkini

Iltapäiväteen maistiaisten jälkeen oli mahdollista halutessaan tutustua muihin Kämpin tapahtuma- ja kabinettitiloihin. Me halusimme ehdottomasti nähdä Kämpin johtajan kehuman peilisalin. Leukani melkein loksahti auki nähdessäni peilisalin ja sinne katetut pöydät. Tila on kertakaikkiaan upea. Illaksi oli vielä pöytiin tulossa kukat tuomaan lisää tunnelmaa.

Peilisali on rakennettu alkuperäistä peilisalia mukaillen, sen perusteella mitä kuvia alkuperäisestä salista salista on säilynyt. Koko Kämp hotelli purettiin 60-luvulla. Kulttuurieliitin juhlavuodet olivat taaksejäänyttä elämää, hotellin nuhjaantunut ja perustuksissa vajoamista. Silti on ihan kamalaa, että tuollainen historiallinen arvorakennus purettiin.  

Täytyy sanoa, että pikkaisen olin kateellinen niille, joiden juhlia varten sali oli jo melkein valmiiksi katettu.



Sometodellisuudessa kuvateksti voisi olla "juuri sopivasti aikaa kampaajaan ja vaatteiden vaihtoon ennen vieraita" ;)

Minun syksyn pullapiirin pullavuoro osui marraskuulle. Olen ollut sen verran kuormittunut ja hajamielinen, että pullapiirivastaava muistutti minua moneen kertaan. Mutta, enhän minä nyt sentään pullapiirivuoroani unohtaisi! Pullapiiriläiset ovat tänä syksynä jaksaneet kiitettävästi leipoa pullapiiriä varten. Valitettavasti minä jouduin tyytymään kaupan tarjontaan. Tsemppasin sen verran, että ajoin aamulla Kakkugallerian leipomon kautta töihin. Myyjä suositteli minulle omenaviinereitä ja voi ne olivat aivan älyttömän herkullisia.


8 kommenttia:

  1. Oi, mitä herkkuja! Kämpissä en ole koskaan käynyt, upea paikka!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulle tuo Kämpin peilisali oli aivan uusi tuttavuus, todella upea juhlatila.

      Poista
  2. Sometodellisuus-kuvateksti oli päivän paras. :-D

    Herranjestas miten hyviltä nuo omenaviinerit näyttävät! Tiedätkö onko niitä saatavilla aina vai ovatko ne mahdollisesti kausituote?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärtääkseni osa rakentaa sometodellisuuttaan juurikin noin, vähän väritetään todellisuutta.

      En tiedä, että onko omenaviinereitä saatavilla jatkuvasti. Vaikuttaisi siltä, että viinerit vaihtelevat. Nuo olivat ihan törkeän hyviä.

      Poista
  3. Kämp on ihana paikka! Iltapäivä teehetki siellä on makoisan juhlava. Minä itse haaveilen joskus yöpyväni Kämpissa... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen myös haaveillut yöstä Kämpissä, mutta en ole raskinut toistaiseksi maksaa kotikaupungissa yöpymisestä niin paljoa. Mutta ehkä joskus vielä. Kämpin edustaja vinkkasi sellaista, että kannattaa tilata Kämpin uutiskirje, siinä on kuulemma ajoittain hyviä majoitustarjouksia.

      Poista
  4. Wau miten upea tuo peilisali! Ja miten ihanan herkullisia pullia ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Peilisalin on hieno paikka. Oli kiva päästä kurkkaamaan sinne.

      Kivaa viikonloppua!

      Poista