20. toukokuuta 2024

Laiskan pukeutujan tsemppihetket

Etätyö on tehnyt minusta todella homssuisen näköisen. Kotipäivinä oleilen jossain vanhoissa mukavaksi kuluneissa vaatteissa, ei meikkiä ja hiukset kiinni ponnarilla. Käyn nykyisin toimistolla ainakin yhtenä päivänä viikossa, välillä jopa kahtena. Olen päättänyt tsempata toimistopäivinä. Tarkoituksena on pukea päälle vain kivoimpia siistejä vaatteita ja meikata. Joskus voi joutua joustamaan, kun hidas pyykkikierto ei takaa, että lempiyhdistelmät olisivat puhtaana vaan saatan joutua valitsemaan jotakin liian neutraalia. Niinä päivinä olen päättänyt laittaa hiukseni. 

Tsemppihenkeni on mennyt jopa niin pitkälle, että olen viimeisen vuoden aikana ostanut uusia vaatteita. Vaatteiden ostaminen on minulle edelleen hieman hankalaa. Kokoni on n. 46/XL/XXL. Ongelma tulee siitä, että vartaloni levein kohta on valitettavasti vyötäröni. Minulla ei aika eikä innostus riitä shoppailuun. Lähinnä teen sitä lomalla ja sitten epätoivoisilla nettiyrityksillä. Viime aikoina nettiostosten hitiksi on minulle tullut Zhenzin vaatteet. Harmi vaan, että niiden perässä joutuu selailemaan monia nettikauppoja. Lisäksi haluan vaatteitteni oleva luonnonkuituja, helppohuoltoisia, mukavia päällä ja mielellään myös kohtuuhintaisia.

Minä olen ihan positiivisesti yllättynyt siitä, että kaapissani on paljon kivaa, perussiistiä vaatetta. Suosin neutraalia pukeutumista sillä poikkeuksella, että tykkään käyttää värejä. Vielä enemmän jaksan yllättyä siitä, kuinka huulipuna piristää olemusta. 

Näillä puheilla yritän tsempata itseäni kesävaatekaapin täydentämiseen. Kahtena viime kesänä olen menettänyt useita kesävaatteita, enkä ole saanut aikaiseksi hankkia uusia. 

Sitten seuraa todisteita tsemppihetkistä

Tämä on top-5 lempivaatteeni. Ostin sen ehkä pari-kolme vuotta sitten netistä. Olen käyttänyt sitä talvella tummien sukkahousujen kanssa, töissä tennarien tai lenkkareiden kanssa ja pikkumenoissa avokkaiden kanssa. Merkki on plus-muotia myyvä Zhenzi. Tsemppi on ollut niin hurja, että olen lempivaatteeni kanssa jopa laittanut kiharoita.

Paita on myöskin top-5 vaatteiden joukossa. Yleensä käytän töissä paidan kanssa kapeita suoria housuja, mutta nyt jalassa perusfarkut. Paita on myöskin Zhenzin ja pari vuotta vanha.

Viime kesänä ostin Torniosta kevyestä materiaalista tehdyn Celbesin mustavalkoisen tunikan. Sen kanssa eniten käyttämäni kapeat mustat housut. Ja tukka väkerretty toimistoa varten.

Tässä paidassa on kiva yhdistelmä turkoosiin vivahtavaa sinistä ja tumman sinistä. Paksuhkoa neulosta oleva paita on myöskin Zhenzin. Olen tosi huono föönäämään hiukseni, mutta tällä kertaa olen onnistunut omalla mittapuullani erinomaisesti. 

Sitten olen sortunut lähtemään töihin hiukset kiinni nutturalla. Useamman vuoden vanhaa tunikaa olen piristänyt uudella pellavahuivilla, joka käy yhteen violettien silmälasieni kanssa. Tunika on Ratiashopista.

Päällä monia vuosia vanha erittäin lyhyt mekko. Olen tuumaillut, että ikäiseni ja kokoiseni nainen voi ihan hyvin kulkea minimekossa, jos siltä tuntuu. Mekko on tosi kivaa ja mukavasti laskeutuvaa materiaalia. Väri on vähän tylsä. Pidän mekkoa paksumpien sukkahousujen ja lenkkareiden kanssa. Lenkkarit tuohon asuun kivasti särmää. Mekko on Zizzistä.

Tässä kuvassa minulla on jalassani lempifarkut, jotka ovat Zizzistä. Minä tykkään kukkakuvioista ja kuvan paitaa olen käyttänyt todella paljon. Nykyajan materiaalit ovat aika heikkoja ja olen korjannut paidan saumoja jo kahdesta kohtaa. Paitakin on Zizzistä ja on useita vuosia vanha. Kuvassa kanssani on sutkautuksia blogin Taru.

Näitä puseroita olen käyttänyt myöskin töissä lempifarkkujeni parina. Vihreä on vähäiselle käytölle aiemmin jäänyt matkamuisto Teneriffalta. Beige-musta on Torniosta ostamani Kaffe-merkkinen paita.

Laittamaton look - ja nämä ovat ne parhaimmat kuvat :)

10 kommenttia:

  1. Kauniita vaatteita. Minulla sama "ongelma" tuo vyötärö. Kiitos siis minulle uudesta Zhenzi-vaatemerkistä. Pitääpä tutustua siihen. Ihanaa kesää sinne. ☀️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Zhenzin mallistoista olen viime vuosina löytänyt kivoja vaatteita. Jotenkin tuntuu menevän aina niin, että oma suosikkimerkki tekee uudistuksen ja sitten joudun etsimään uuden. Joskus ostin säännöllisesti Nansolta tunikoita ja mekkoja, pariin vuoteen en ole löytänyt mitään kivaa. Joskus ostin vaatteita Voglialta, mutta sekin on menneen talven lumia.

      Kiitos samoin - ihanaa kesää!

      Poista
  2. Kivoja ja kauniita vaatteita! Pitäisi itsekin hankkia uusia, mutta ensin hävittää vanhoja. Täällä Rovaniemellä ollessa (terkkuja!) on helppo päättää, että "sitten, kun olen palannut kotiin", mutta kuinkas sitten käykään...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Minunkin pitäisi taas raivata vaatekaappia, siellä on edelleen sellaisia vaatteita, jotka eivät enää istu päälle ja on varmaan aika luovuttaa niiden suhteen.

      Minulla on myös hyviä päätöksiä, että seuraavan loman jälkeen teen sitä tai tätä, kun levännyt ja reipas. Aika usein jää tekemättä.

      Tsemppiä Rovaniemelle. Toivon parasta.

      Poista
  3. Olet löytänyt monia kivoja yhdistelmiä, jotka sopivat sinulle hyvin! Shoppailu on todella rasittavaa. En ymmärrä mitä kivaa siinä oli nuorempana. Mieluiten tilaan netistä, harvemmin liikun vaateostoilla. Jos löydän jonkun kivan, saatan ostaa heti 2 😄
    Monesti olen ajatellut, että onneksi minulla ei ole työtä, jossa pitäisi jotenkin laittautua. En varmaan millään jaksaisi. Kyllähän kotihoidossakin tietysti pitää miettiä mitä päälle laittaa, siistiä ja joustavaa. Työvaatteet ovat kuitenkin vain osa vaatetusta, liivi tai tunika. Olen viime aikoina ihastunut tuohon hihattomaan tunikaan. T. Sartsa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Minä teen joskus tuota samaa, että jos löydän kivan paidan ja se osoittautuu hyväksi ja sitä saa muussakin värissä, niin ostan ne muutkin värit.

      En minäkään enää ymmärrä, että miten sitä jaksoi aikaisemmin joka päivä meikata ja vielä valita vaatteetkin. Olen kyllä tullut mukavuudenhaluiseksi. Onneksi toimistopukeutuminen on muuttunut todella paljon rennomaksi. Silloin kun aloittelin uraa, niin ei tarvinnut olla kovin kummoinen palaveri, niin piti olla jakkupuvussa.

      Aika jännä, että työvaatteisiin ei kuulu alaosaa lainkaan. Minä ajattelin ilman muuta, että kotihoidossa olisi samaan tyyliin työvaatetus kuin vaikka sairaalassa tai hoitokodissa.

      Poista
  4. Toinen laiska pukeutuja täällä luki aivan innoissaan kirjoituksesi! Olisi niin upeaa näyttää näyttävältä, mutta mistä löytäisi siihen tarvittavat voimavarat ja energian?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Pukeutumisen suunnitteluun ja itsensä laittamiseen menisi kyllä reilusti aikaa, vaivaa ja rahaa. Minuun iskee helposti laiskuu. Paljon kivempi lukea kirjaa tai vaikka vaan ulkoilla kuin shoppailla. Kauneudenhoitojutut ovat taas sellaisia, että minulta unohtuu levittää silmänympärysvoide enkä viitsi lakata kynsiäni, koska se lakan poistaminen on niin vaivalloista. Täytyy yrittää pärjäillä vähemmällä. On siinä se hyvä puoli, että sitten kun laittaa ne kivoimat vaatteet ja vähän meikkiä, niin oikeasti ainakin itse huomaa ja tuntee eron ;)

      Poista
  5. Sinulla on paljon viehättäviä vaatteita ja hyvä maku.

    VastaaPoista