17. toukokuuta 2019

Reissuterveisiä Sveitsistä

Terveisiä Sveitsistä, keskeltä Alppeja!

Blogi on ollut siitä syystä hiljaa, että minä olen sukuloimassa Sveitsissä. Olen viettänyt ihania aamupäiviä jutellen kaikesta maan ja taivaan välillä Ukrainan miniän Elenan kanssa, retkeillyt pitkin kantonia toinen toistaan upeammissa kohteissa, höpsötellyt pariskunnan vauvan kanssa ja nauttinut isännän keittotaidoista ja keskustellut politiikasta.

Gondolihissillä vuorelle

 Mahtavia maisemia

Lucernen kuuluisa silta

Vietin täällä jo Äitienpäivänkin. Elena sai lahjaksi useamman tunnin vapaan ja miehensä valmistaman illallisen. Miehensä ja minä pakkasimme vauvan autoon ja ajoimme kuvankauniiseen Solothurnin kaupunkiin kuljeskelemaan. Kävimme lounaalla Solothurnissa. Ravintolassa pöydät oli koristeltu ruusun terälehdillä ja sydänsuklailla Äitienpäivän kunniaksi. Että tavallaan söin Äitienpäivänä ravintolassa mutta lainamiehen ja lainalapsen kanssa 😂😂😂 Kotona pääsen takaisin Äitienpäivätunnelmaan, siellä odottaa teinin hankkima suklaarasia. Pienemmät pojat muistivat minua jo ennakkoon.

 Äitienpäivän tyylikäs kattaus

Äitienpäivälounaalla Hra Kepposen serkun kanssa

Hyvässä seurassa ja mahtavien nähtävyyksien parissa olisi mennyt kevyesti yksi viikko lisääkin, mutta johan tässä alkaa olla ikävä omaa perhettä. 

8 kommenttia:

  1. Kyllähän noin mahtavissa maisemissa kelpaa lomailla.

    VastaaPoista
  2. Hyvää päivää mitkä maisemat. Sveitsissä on tullut käytyä ja kyllä täällä koko ajan enemmän vuoret kutsuu puoleensa. En tiedä mikä on, mutta ah vuoret. <3

    Kivaa viikkistä. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maisemat olivat aivan mahtavat! Minullahan meni joka kohteessa aikaa aivan tuhottomasti, kun piti tuijotella ympäristön kauneutta urakalla.

      Mukavaa sunnuntaita!

      Poista
  3. Oi, miten ihanan kaunista! Olen ajanut vain junalla Sveitsissä ja ihaillut
    vaihtuvia maisemia ikkunanläpi. Serkkuni astuu Sveitsissä joten ehkä joku
    päivä minäkin olen näissä maisemissa. Upeat vuoret!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maisemat Sveitsissä ovat todella kauniit. Vanhat kaupungit ovat myös todella viehättäviä, talot ovat niin suloisia ja melkein joka kaupunki on peustettu jonkun veden äärelle.

      Toivottavasti pääset joskus ihailemaan Sveitsiä.

      Poista