23. heinäkuuta 2017

BookBeat koukuttaa kuten Netflix

Sain keväällä mahdollisuuden kokeilla BookBeatiä, joka tarjoaa kuukausimaksulla (16,9€) ääni- ja e-kirjoja älylaitteeseen. Olen innokas lukija, joten päätin tarttua mahdollisuuteen. Ajattelin, että voisin kokeilla äänikirjojen kuuntelua kännykälläni. Toistaiseksi minulle äänikirjojen kuuntelu on rajoittunut perheen autolomamatkoihin, jolloin olemme kuunnelleet lapsille sopivia äänikirjoja.

Ihan ensimmäiseksi päätin kuitenkin lukaista yhden suosikkidekkaristini Keplerin uutuudeen tabletillani. Sitten löysin toisen hyvältä vaikuttavan ruotsalaisen minulle tuntemattoman dekkaripariskunnan Börjlindin. Ahmaisin ensimmäisen kirjan hetkessä ja heti yhden luettuani pitikin siirtyä saman kirjailijan seuraavaan dekkariin. Jouduin BookBeatin e-kirjakoukkuun :D Olen naureskellut, että tässähän on käynyt aivan kuten Netflixinkin kanssa, että seuraava osa pitä aloittaa heti.

Sateisena mökkilomana BookBeat on ollut aivan loistava! Olen löytänyt sieltä paljon houkuttelevaa luettavaa. Onhan se aivan älyttömän kätevää, kun voi vaan valita että luenpas tämän kirjan seuraavaksi. Kesäkuun lomalennoille latasin pari kirjaa tabletilleni etukäteen. Lomalukemisena on mennyt kevyempää osastoa eli kotimaista kevyempää kertomakirjallisuutta ja ruotsalaisia dekkareita. BookBeatin valikoimissa on myös tietokirjallisuutta ja klassikoita.

Heinäkuussa olen jo ahmaissut 10 kirjaa. Sadeviikoista tuli BookBeatin ansiosta ihanat dekkariviikot! Äänikirjat odottavat kokeilua vieläkin, koska olen lukukoukussa ;)


Dekkarin ystävälle suosittelen Pekka Hiltusta, Kristina Ohlssonia, Camilla Läckbergiä ja Börjlindiä. Keplereistä olen tykännyt, viimeistä lukuunottamatta, mutta ne ovat pelottavia ja hyvin raakoja. Minä vaihdan seuraavaksi osastoa Tietokirjoihin, joissa minua kutkuttaa Alexander von Schönburgin "Maailmanhistoria muutamassa minuutissa" sekä Satu Rämön "Islantilainen voittaa aina".

Tähän mennessä paras lukemani kirja BookBeatista on Jussi Valtosen "He eivät tiedä mitä tekevät".

Mikäli kiinnostuit BookBeatistä, pääset kokeilemaan sitä maksutta kuukaudeksi rekisteröitymällä osoitteessa  www.bookbeat.fi/blogitiimi.


10 kommenttia:

  1. Olen kuullut kehuttavan BookBeatiä paljon, mutta en ole vieläkään innostunut kokeilemaan sitä itse. Kuten en ole kokeillut Netflixiäkään. Mikähän siinä on, kun kumpikaan ei ole oikein saanut meikäläistä innostumaan. Ehkä se johtuu siitä, että en ole kovin ahkera lukija muutenkaan, ja minulle tulee netistä muutenkin yllin kyllin katsottavaa. Tai sitten se johtuu vain siitä, että en seuraa aikaani yhtään. :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minullakin olisi lykkääntynyt Netflixin aloittaminen ilman lapsia, he onnistuivat argumentoimaan meille Netflixin ja pitihän sitä heti kokeilla ja sieltä on löytynyt todella monta mieluista sarjaa.

      Minulla lukeminen on ollut välillä hyvin kausittaista. Olen aikaisemminkin todennut, että suurin syy siihen on, että pitäisi jatkuvasti löytyä kivoja uusia kirjoja ja niiden pitäisi olla helposti saatavilla.

      Muutama vuosi sitten tein periaatepäätöksen, että lopetan kirjojen ostamisen, koska en pysty enää säilyttämään niitä enkä saa niitä kiertoon riittävän nopeasti. Yritin siirtyä kokonaan kirjastoon, mutta välillä kirjojen palauttaminen on osoittautunut haasteelliseksi ja uutuuksia on joutunut jonottamaan kuukausikaupalla. Nyt onkin kiva kokeilla, miten BookBeat toimii tuohon "luettavaa helposti tarjolla"-tarpeeseen. Aikaisemmin olen ostanut kesä- ja joulukirjat itselleni Elisan e-kirjasta. Siellä on välillä ollut hyviä tarjouksia, mutta uutuuksien hinta on usein sen pari kymppiä, joten ei niitä montaa raaski ostaa.

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kannattaa kokeilla nyt ilmaiseksi ja jäsenyydessä ei ole minimiaikaakaan.

      Poista
  3. Minä käytän BookBeatiä lähinnä äänikirjojen kuunteluun. On kätevää, kun voi kuunnella pitkillä automatkoilla ja lenkeillä kirjoja, joita ei muuten ehtisi lukea. Myös vanhin lapsemme kuuntelee äänikirjoja, kun pienemmät ovat päiväunilla. Kätevää. :) Toinen vastaava palvelu on Storytell. Sielläkin on ihan mukavasti kirjoja, joskin nuortenkirjojen tarjonta äänikirjoina on huono.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on vielä BookBeatin äänikirjat kokeilematta, jäin heti dekkarikoukkuun :) Tarkoituksena on kokeilla, että toimisiko äänikirjat minullakin. Voisin kuvitella, että kotona ainakin on paljon kaikenlaista hommaa, jossa voisi kuunnella kirjoja samaan aikaan.

      Tuo on kyllä hyvä vinkki, että isoin lapsi voi kuunnella äänikirjoja pienemmän nukkuessa päiväunia. Olisi voinut toimia meilläkin aikoinaan. Meillä nykyään vain minä nukun päikkäreitä vapaalla :)

      Poista
    2. Aah, tuota aikaa odotellessa, että itse saa nukkua rauhassa! :D Minä muuten kuuntelin sen Kaniininmetsästäjän äänikirjana. Toimi yllättävän hyvin!

      Voisihan sekin muuten toimia, että pitkillä automatkoilla koko perhe kuuntelisi jotain äänikirjaa (jotkut lasten- ja nuortenromaanit, kun viihdyttävät aikuistakin) tai vaikka jokainen takapenkkiläinen omaansa. Voisi matka sujua sulavammin.

      Poista
    3. Meillä eletään myös sitä aikaa, että lapsia pitää aamuisin repiä sängystä ylös. Kukaan ei ole vielä spontaanisti herännyt ennen klo 10 :D :D

      Me olemme kuunnelleet kirjaston äänikirja-CD:eitä automatkoilla. Viime kesänä Balttian roadtripillä ja mökkireissulla kuuntelimme Taru Sormusten herrasta. Uppoaa alakoululaispoikiin todella hyvin. Talvella meni Sinuhe Egyptiläistä. Ollaan toki aikaisemmin kuunneltu Ella-sarjaa, Astrid Lindgreniä ja muita satuja.

      Poista
  4. Täytyypä käydä rekisteröitymässä ja kokeilla e-kirjoja. Äänikirjoista ennjotwnkin jaksa innostua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä en ole vielä edes kokeillut äänikirjoja, kun e-kirjat veivät mennessään. Nytkin on taas tosi jännä dekkari kesken :)

      Poista