22. marraskuuta 2015

Starlight-haasteessa syvällisempiä kysymyksiä

Terveisiä keittiönpöydän äärestä! Olen palannut onnellisesti haavematkaltani kotiin. Ennenkuin tölväisen matkakuvatulvan blogiini, vastaan lomani aikana saamaani haasteeseen. Katja, ihanasta blogista Nainen Talossa, haastoi minut vastaamaan kolmeen kysymykseen.

Postauksen somistuksena on ruokakuvia Etelä-Amerikasta. Nehän melkein liittyvät syvällisempiinkiin elämän pohdintoihin, koska sanonta elää syödäkseen, ei mene pahasti huti meikäläisessä ;)

Jälkiruoka Perussa: kookos-pannacotta, kookos-keksi, joku paikallinen hedelmäkastike

1. Mistä olet kiitollinen juuri nyt?
Olen kiitollinen elämän minulle suomista mahdollisuuksista joka päivä. Minulla on ollut mahdollisuus opiskella, tehdä töitä, rakastaa ja tulla rakastetuksi, saada lapsia, hankkia oma koti, hoitaa terveyttäni ja viettää aikaani itselleni mieluisten asioiden parissa. Olen kiitollinen siitä, että olen saanut viettää itsellisen ihmisen elämää ja siitä, että olen saanut elää ympäristössä, joka kunnioittaa valintojani.

Jälkiruoka Perussa: appelsiinipiirakkaa

2. Minkä valinnan tai asian haluaisit muuttaa elämässäsi jos pystyisit? 
Yritän elää siten, että menneita valintoja ei jälkikäteen märehditä. Onnea on ollut matkassa sen suhteen, että suuret linjat ovat menneet sen verran hyvin, että olen pystynyt elämään periaatteeni mukaisesti. Tokihan elämään mahtuu monta pienempää valintaa, joiden kohdalla tekisin jälkikäteen toisin, kun tietoa on enemmän. Mutta eivät ne ole sellaisia asioia, että olisin jäänyt niitä katumaan.

Yksi asia on, minkä ehkä haluaisin muuttaa. Olen tyytyväinen koulutukseeni ja työhöni. Työ on antanut minulle erinomaisia mahdollisuuksia toimia kansainvälisessä vientiteollisuudessa ja ymmärtää sitä ja ihmisiä eri puolilla maailmaa. Voisin tehdä työtäni eläkeikään saakka. Silti jossain sisimmässäni välillä kaihertaa ajatus siitä, että haluaisin tehdä yhteiskunnallisesti merkittävämpää työtä. Työtä, mikä mahdollistaisi joillekkin ihmisille paremman elämän.

Päivittäinen välipalani Ecuadorissa, ei suinkaan pinacolaca, vaan ananasmehu

3. Mikä on sinun mielestäsi elämän tarkoitus?
Minusta elämä on suuri seikkailu ja sen tarkoitus on seikkailla täysillä. Yrittää tehdä omasta elämästä mahdollisimman hyvä ja huolehtia läheisistä. Etsiä elämään iloa ja rakkautta ja luoda niitä ympärilleen.

Jonna Tervomaa on kuvannut ajatuksia myös elämän tarkoituksesta erinomaisesti biisissään Minä toivon.
Lyhyesti näin:

Tarkoitus on elää ja kerran kuolla henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla tehdä jotain hyvää kun voi oi, sehän menee kiertoon





Jos et ole vielä omassa blogissasi vastannut tähän haasteeseen, niin ota tästä kysymykset itsellesi.

Mukavaa sunnuntaita!

8 kommenttia:

  1. Kivat vastaukset herkullisten kuvien kera. Onneksi ei ollut nyt niitä marsuja... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Olen kyllä selvästi enemmän jälkiruokien kuin grillatun marsun ystävä ;)

      Poista
  2. Ihanat vastaukset ja herkullisen näköiset annokset!

    VastaaPoista
  3. Ihanat vastaukset ja tervetuloa kotiin. :)

    VastaaPoista
  4. Hienoja vastauksia ja vaikka juuri työstä saisi kuinka tyydytystä, varmaan aika moni kokee vaiheen, että haluaisi tehdä merkityksellistä työtä. Auttaa. <3 Tuo ananasmehu, oh nou mikä juoma. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Tuntuu olevan yleistä se, että moni jossain kohtaa elämässään haluaisin tehdä oikeasti merkityksellistä työtä. Toinen yleinen tuntuu olevan, että moni haluaisi tehdä jotain aivan muuta kuin tekee. Jopa ne merkityksellisen työn tekijät haaveilevat jostain aivan muusta.

      Poista