13. syyskuuta 2013

Lättätukan pelastus

Kaikki muut ovat varmaan keksineet tämän aikoja sitten minä vasta nyt.

Minulla on suhteellisen paljon hiuksia, mutta ne ovat todella hentoisia. Kosteus, ilmasta tai päänahasta, latistaa kampauksen välittömästi. Niinpä valitettavan usein hiusmallini on lättätukka. Tähän mennessä olen kokeillut muotovaahtoja, tyvisuihketta, kampausnestettä, lakkaa, vahaa you name it. Kosteuden iskiessä mikään ei ole pelastanut lättätukalta. Nyt pelastus on löytynyt: hiuspuuteri. Suosittelen!!

Vaikka tukka vähän lätistyisi se kohoaa pienellä pöyhimisellä irti päänahasti. Ihmeellistä :)

Omani merkki hukkuu tuohon slogan tulvaan, mutta on hyvä :)

6 kommenttia:

  1. Hiuspuuteri onkin tosi kätevä tai kuivashampoolla saan vielä tuuheamman kampauksen.
    Minulla on taas päinvastainen ongelma. Minulla on aina ollut taipuisat hiukset, mutta kun jätin kaupan shampoon pois niin hiukseni kihartuvat ja kostealla ilmalla näytän ihan lampaalta :D

    VastaaPoista
  2. Kiitos vinkistä.
    Ja toinen asia: blogisi lukemisesta on ollut iloa ja ihan hyötyäkin. Muistan kun joskus kirjoitit ison päiväkodin hyvistä puolista. Aloin silloin pikkuvauvahuuruissa asiaa ajatella ja nythän pojat ovat olleet isossa päiväkodissa. Olemme erittäin tyytyväisiä! Ryhmätkin ovat kohtuullisen kokoiset, lisäksi on pienryhmätoimintaa. Niissä on vesileikkejä, leipomista yms. Allekirjoitan kaikki ison päiväkodin edut. Eli kiitos! Kirjoituksesi aiheesta vaikutti osaltaan päätökseemme. :)

    VastaaPoista
  3. Kirppu:
    Kuivashampoota olenkin käyttänyt jo pidempään, jotta saan hiusten pesuväliä pidennettyä. Sen avulla ei tarvitse joka päivä pestä hiuksia. Mulla on päänahka hikoilee helposti niin hiuspuuteri tuntuu toimivan vielä paremmin.

    Mielelläni voisin päästää sinut ongelmasta ja ottaa ne kosteudesta kihartuvat hiukset itselleni :) Mutta onhan se ongelma ihan miten päin vaan, jos ensin saa hiukset johonkin malliin ja sitten ennenkuin edes ehtii työpaikalle, niin malli on jotain aivan muuta.


    Ä.Hupulainen:
    Kiitos palautteesta :)
    Muistan itse, kuinka olin tuttavapiirin ainoa, joka haki lapselle paikkaa isoon päiväkotiin ja ihmettelin sitä itsekin, että kuinkas nyt näin. Meillä pääsyy oli se, että pienten paikkojen laadussa oli huima hajonta. Toisten pph oli taivaanlahja ja toisen jotain aivan muuta.

    Kiva, että teillä on pojilla sujunut päivähoitoon meneminen hyvin!

    VastaaPoista
  4. Mulla on myös perisuomalainen lättätukka, mutta erotuksena sinuun minulla on paitsi ohut, myös määrältään vähäinen hiuskuontalo. Ei puhettakaan, että lähtisin koko päiväksi johonkin hiukset auki, kun ne jo tunnin kuluttua ovat liiskana pitkin päätä. Tukka siis aina ponihännällä/nutturalla. Auttaisikohan tuo tökötti? Pitää koittaa muistaa ottaa ensi Suomen reissulla kokeiluun.

    VastaaPoista
  5. Kiitos vinkistä, minä en ole vielä kokeillut :)

    VastaaPoista
  6. Terhi:
    Luulisin, että toimisi ainakin osan vuotta. Kun ilmankosteusprosentti on korkeimmillaan, niin siihen ei välttämättä auta yhtään mikään :( Minulla oli Aasiassa asuessa suurimman osan ajasta hiuksissa permanentti, elokuussa oli helppo puristella kiharat kuosiin.


    Nonna:
    Toimii minulla. Esimerkiksi leijonakuvassa olen aamulla ennen klo 6 laittanut hiukset ja vetänyt niillä yli 12 tuntia, joista kolme kuumassa autossa ja savannilla. Tuskin tuolla kampauksella vuoden kampauspalkintoa voittaa, mutta tuollaisen päivän jälkeen frisyyri kuitenkin muistuttaa vahvasti kampausta :)

    VastaaPoista