2. toukokuuta 2010

lähemmäs 100 asiaa minusta

Moni on blogannut sata asiaa itsestään. Niitä on ollut hauska lukea. Ajattelin haastaa itseni, ainakin 20 pitää saada kasaan :)

1. Olen yleensä järkevä
2. Olen mukavuudenhaluinen
3. Ja pienesti seikkailunhaluinen
4. Olen ratkaisijatyyppiä - Anna minulle ongelma niin ratkaisen sen
5. Omia ongelmia onkin tosi vaikea ratkaista
6. Olen ulospäinsuuntautunut
7. Puhun paljon
8. Osaan kuunnella, aina en vaan malttaisi
9. Kiihdyn nollasta sataan tosi nopeasti
10. Lapset kasvattavat pinnaani joka päivä
11. En ole pitkävihainen
12. En pysty mököttämään
13. Yritän suhtautua asioihin huumorilla
14. Vaikka sitten mustalla huumorilla tai sarkasmilla
15. Olen luotettava
16. Rakastan kuvataiteita
17. Rakastan matkustelua
18. Lapsilauma ja mukavuudenhalu pitävät minut kotosalla
19. Pidän teatterista
20. Pidän klassisesta musiikista
21. Ja Suomipopista
22. Rakastan hyvä ruokaa
23. Kokkaan paljon
24. Valitettavasti syömme peruslapsiperheruokaa eli jauheliha/makarooni painotteista
25. Olen käynyt japanilaista keittokoulua
26. Olen monessa hommassa suurpiirteinen
27. Olen toivottoman huono pitämään paikat järjestyksessä
28. En pidä siivoamisesta
29. Olen aikas hyvä sushi-kokki
30. Arvostan kädentaitoja
31. Olen harrastanut maalaamista (akryyli/akvarelli)
32. Harrastin koko lapsuuteeni ja nuoruuteni voimistelua
33. Kävimme jopa esiintymiskiertueilla ulkomailla
34. Pidin 10 vuotta lasten ja naisten jumppia
35. Nykyisin vatsamakkarani lähes estää kengännauhojen sitomisen
36. Suuri tyytymättömyyden aihe onkin kuntoni ja ylipainoni
37. Kaipaan voimistelua
38. Pidän myös sulkapallosta ja uinnista
39. Rakastan laskettelua
40. Polvissani on nivelrikko ja olen hoitanut niitä huonosti
41. Tykkään merestä
42. Olen ainoa lapsi
43. Olin pitkään "virkanainen"
44. Nautin kiihkeästä työtahdista ja haasteellisista projekteista
45. Tein useita vuosi matkatöitä ympäri maailmaa
46. Olen asunut kolmella mantereella
47. Minulla on teknisen alan korkeakoulututkinto
48. Olen töissäni paljon tarkempi ja järjestelmällisempi kuin omissa hommissani
49. Olen ollut yksityisyrittäjänä
50. Olen vuosien varrella ehtinyt tehdä monenlaista hommaa
51. Kaipaan työtäni -aikuisia kontakteja ja ajattelua
52. Työnantajani on rankalla kädellä sopeuttanut toimintaansa ja työllistymiseni jännittää
53. Olen ollut sen verran pitkään kotona, että paluu työelämään jännittää
54. Lapseni ovat todella vilkkaita ja saavat lähes päivittäin hermoni riekaleiksi
55. On aivan ihanaa istua sohvalla halittelemassa poikien kanssa
56. Rakastamme kaikki tehdä pieniä retkiä
57. Vietämme mieheni kanssa kesällä 10v hääpäivää
58. Tapasin mieheni luennolla
59. Tulen juttuun sekä omien että miehen sukulaisten kanssa, ovat kaikki kivoja ja anoppi on ihana
60. Minulla on tosi vähän sukulaisia, 1 setä ja 2 serkkua
61. Mieheni tukee minua aina
62. Mieheni jaksaa kuunnella pälpätystäni ainakin useinmiten
63. Mieheni jaksaa "nyt minulta menee hermot" kohtaukseni tyynesti
64. Minulla on ystäviä
65. Osan kanssa olemme olleet ystäviä 30 vuotta, osan kanssa olemme ystävystyneet vasta äskettäin
66. Kaikkia ystäviäni en ehdi näkemään usein
67. Kuljeskelen lähinnä riihipirun näköisenä
68. Ennen lastensyntymää meikkasin ja laitoin hiukseni päivittäin
69. Nykyisin hyvänä päivänä olen sentään peseytynyt, juhlana meikkaan
70. Mulla ei ole juuri mitään päällepantavaa, pojilta vaatteita löytyy yli tarpeen
71. Sovituskoppi on vaan niin armoton paikka
72. Sitten kun menen töihin meikkaan ja pukeudun joka päivä
73. Suosikkivaatteeni on suorat housut, joku kiva paitis tai tunika, loaferit ja joku yksi suuri koru
74. Tykkään huiveista, laukuista ja jakuista
75. Pidän lukemisesta
76. Pidän elokuvista
77. Pidän oopperasta
78. Piirran ja askartelen paljon poikien kanssa
79. Asun entistä unelmarivitaloani. Ostettu lapsettomana pariskuntana ja nyt liian pieni.
80. Olen viime vuosina alkanut kiinnostua puutarhahommista
81. Suosikkikukkani on pioni, syysleimut ja akileiat
82. Vain pionin olen saanut kasvamaan pihallani. Rikkaruohot menestyy.
83. Haaveilen veneestä, isommasta asunnosta, lomamatkasta
84. Tai edes yhdestä rauhallisesta hetkestä keskellä päivää
85. Valvon myöhään, koska yöllä meillä on rauhallista
86. Jos olisin lääkäri tai kemisti, alkaisin kehitellä turvallista lastennukutussuihketta. Oma elämäni helpottuisi huomattavasti ja uskoisin rikastuvani ihan sikana
87. Nolottaa, että meillä on aina kaikki paikat sekaisin. Oikea huojuvien pinojen talo.
88. Nolottaa, että en panosta ulkonäkööni arkisin
89. Minulla on paha koivuallergia ja kohta on taas season
90. Olen kova juomaan kahvia ja Pepsi Maxia
91. Pidän siideristä ja shamppanjasta
92. Parasta kesässä on uiminen
93. Telkassa menee nyt My Little Ponies ja kaikki mun pojat tanssii musan tahdissa. Ja en voi olla hymyilemättä kuin Hangon keksi.
94. Mulla menee hermot poikien kanssa päivittäin: on pakko nahistella, kieriä kurassa, heitellä tavaroita. Kaikki lelut taistelee. Kaikesta pitäis tietää, että mitä sen sisällä on.
95. Uusin kiinnostuksen kohde on kortit
96. Ompelu on rentouttavaa eikä lihota kuten leipominen
97. Mulla on ihan hirvittävä karkkiaddiktio. Todella siis paha.
98. Mulla alkaa olla 40 ikäkriisi. Elämäni eka ikäkriisi. Pari muuta kriisiä on ollut.
99. Bloggaaminen on hauska harrastus. Oma pieni muistikirja. Samanhenkistä seuraa. Vinkkejä. Sopii uteliaalle.
100. Ketäköhän tämä kiinnosti? Siis näitähän tuli sata täyteen. Pitäisköhän muuttaa otsikko? Onnittelut pääsit loppuun saakka :)

Meillä vietetään muutaman tunnin päästä 3v lastenkutsuja. Päivänsankarista lisää myöhemmin.

Vappu meni hujauksessa. Ulkoistin vappupäivänä kaikki miehet poikien sedän ja hänen vaimonsa luokse. Kivaa oli ollut. Esikoinen oli laittanut banaania pitsaansa, ja pojat olivat saaneet merirosvopallot. Ja minä kiitän siitä maukkaasta juustokakkupalasta.

6 kommenttia:

  1. Nyt olisi se Mma Ramotswe -sarjan Oivallinen aviomies lainattavana. En laittanut poikien mukaan eilen, kun oli vielä minulla kesken. Hyvä jos juustokakku kelpasi :)

    Laitat sitten ne pojat lainaan joskus uudestaan. Mies oli visiitistä niin loppu, että kellahti sohvalle nukkumaan heti kun vieraat lähtivät :D

    VastaaPoista
  2. Uskomaton saavutus nuo 100 kohtaa, itse olisin hyytynyt monta kymmentä aiemmin... Onnea vielä päivän 3-vuotissankarille, muistan ihan liian tuoreesti olleeni naikkarilla meidän pikkukakkosen kanssa tervehtimässä uutta tulokasta. Miten ihmeessä siitä voi olla jo kolme vuotta???

    Tiina

    VastaaPoista
  3. Muista kyllä kuinka Tiina kävit katsomassa meitä naikkarilla ja kuinka isolta teidän puolivuotias pikkukakkonen silloin vaikuttikaan. Ja hän oli oppinut syömään tuttia :) Ja tuosta on tosiaan pieni hujaus.

    Ja tänään mun pienin vauva imutti varsin sujuvasti pillimehua. Ja näillä näkymin mulla ei enää ikinä ole pientä vauvaa. Nyyh. Ei kun jee. Vai mitäköhän sitä toteaisi...

    VastaaPoista
  4. Jostain kaukaa aivan kummasti tuli mieleen Rautavaaran vanha biisi: "kulkurin iltatähti" Senhän vois sanoittaa uusiks vaikka "kotiäidin iltatähti"... heh =)

    Hauskaa kotiviikkoa, enää kuukausi kesälomaan mullakin, jee.

    Tiina

    VastaaPoista
  5. Joudun tähän iltatähtiasiaan toteamaan, että yritän vältellä sellaista kaikin mahdollisin konstein :) Been there, done that ;)

    VastaaPoista
  6. Satuin Mirkan blogin kautta löytämään maininnan näistä sinuun liittyvistä sadasta asiasta. Tosi mielenkiintoista luettavaa!!! Pitää varmaan miettiä itsellekin vastaava lista. Sinun asioistasi moni osui itseenikin. : )

    VastaaPoista