3. huhtikuuta 2014

Gastroskopia

Jännittämäni gastroskopia on enää muisto vain.

Sen voin todeta, että tutkimusmenetelmänä gastroskopia on loistava. Miten muuten ruokatorven ja vatsalaukun tilasta ja mahdollisista sairauksista saisi tietoa? Koepalatkin tulevat hetkessä.

Gastroskopia on kivuton ja nopea.

Gastroskopia on helvetin epämiellyttävä.

Alustavien tulosten mukaan kyse ei ole muuta terveyttä vaarantavasta vaivasta. Valitettavasti näyttää siltä, että olen saanut itselleni pitkäaikaisen ja ajoittain todella kivuliaan riesan. Aika pahasti riipaisee pitkäaikainen hiilihapotettujen juomien, alkoholin, sitrushedelmien ja suklaan syöntikielto. Niin ja loppuelämän tulehduskipulääkekielto Panadolia ja pakkotilannetta lukuunottamatta.

Kepposlassa on tapana yrittää keskittyä positiivisiin asioihin. Koska jäätelö ei ole kieltolistalla ja kesä on tulossa, varautukoon Valio menekin hurjaan kasvuun :D

Tämä olisi ykkösvaihtoehto: Kolmen Kaverin vadelma & valkosuklaa,
mutta pitänee tyytyä tyytyvä allaolevaan vaihtoehtoon



14 kommenttia:

  1. Oi miten reipas sä olitkaan, sä olet nyt kyllä ansainnut nuo molemmat jätskit, ja kaikki kesän uutuusjätskit päälle, hyvä sä! \o/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin kyllä enemmän sellainen vikisijä, että en mä nyt tiedä, että miten mä pystyn tähän ja voitaiskohan tämä vielä perua :) Mutta pötkähdin lavitsalle kuitenkin ja avasin suuni :)

      Poista
  2. Reipas sinä ♡ mä oon myös ollu siinä.. hyi hirveetä... toivottavasti ei tarvi mennä koskaa enää

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivon aivan samaa ettei tarvitse mennä uudestaan. Tai ainakin sitä, että jos pitää, niin väliä olisi useampi kuukausi, jotta homma ehtisi unohtumaan. Toisaalta itse kyllä suosittelen siltikin tutkimusta vatsavaivoista kärsiville, niin paljon tietoa siinä saa nopeasti.

      Poista
  3. Se on ohi!!! Ja tuloksetkin kuitenkin hyvät! Jädee napaan ja kultien kainaloon ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huomenna viimeistään sohvalle jätskin ja kultien kanssa :)

      Poista
  4. Hienoa että kuitenkin selvisit siitä eikä mitään vakavampaa löytynyt:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen tyytyväinen, että pääsin tutkittavaksi ja että alustavat tulokset olivat hyvät. Toivon, että jäisi once in the lifetime kokemukseksi.

      Poista
  5. Jes, hyvä juttu! Mä oon täysin samaa mieltä; nopea ja kivuton mutta helkkarin epämiellyttävä. Se koepalojen ottaminen kuulostaa hurjalta, mutta mä en kyllä sitä hetkeä huomannut lainkaan :D

    Nyt jätskiä naamaan :D Eikös nuo maitotuotteet muutenkin rauhoita mukavasti ärtynyttä vatsaa (jossei kärsi laktoosi-intoleranssista...) niin sehän melkein kuin vatsan hoitamista... tai ainakin psykologisesti ajatellen ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla se putki meni suhteellisen helposti nielusta alas, melkein kurjemmalta tuntui tuo koepalojen otto, kun letkua piti asemoida vatsalaukussa oikeaan asentoon. Itse palan napsaisu oli kivuton.

      Olen huomannut, että itselläni maito rauhoittaa vatsaa. En ole viime vuosina juuri maitoa juonut kuin kahvissa ja lasillisen lounaalla. Nykyisin on käsi maitopurkilla tiuhaan. Melkein yhtä tiuhaan käsi on jäätelöpurkilla. Psykologista efektiä ei ikinä pidä aliarvioida ;)

      Poista
  6. Onneksi ei mitään vakavampaa löytynyt, olet nyt kyllä ansainnut jätskit !

    Ps. Blogissani on kiva arvonta !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla onkin ollut parina päivänä, kun maha on vihoitellut varsin omalaatuinen ruokavalio: puuroa, leipää, maitoa ja vaniljajäätelöä :)

      Huomasinkin, että blogissasi on kiva arvonta. Itse jätin väliin, koska atooppinen päänahkani kestää vain muutamaa shampoomerkkiä. Muuten olisin heti arpaa laittanut vetämään. Mutta käykääs muut tsekkaamassa Saran hiustenhoitotuote arvonta!

      Poista
  7. Oho, tämä yllärinä, kun olen ollut taas blogitauolla jonkin aikaa. HYVÄ, että se on ohi ja VIELÄ PAREMPI, ettei mitään vakavaa löytynyt! Onneksi se jäätelö vielä sopii.

    Ja kyllä, se gastroskopia on aikas ikävä, vaikkakin tehokas keino kurkkia sisään päin.

    Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olo on onneksi nyt paljon parempi. Kuukauden olen syönyt maksimiannostuksella lääkkeitä, hyvin ovat auttaneet, mutta vaivat eivät ole vieläkään loppuneet. Lopullista tulosta ei ole vielä tullut, en ole kuullut koepalojen tuloksia.

      Poista