Ystäväni Marjo oli huomannut Hesarin suosittelevan Cafe Flemari 20. Yhtenä iltapäivänä se osui kohdalleni ja poikkesin testaamaan heidän korvapuustinsa.
Flemari 20 leipoo korvapuustit juuritaikinaan. Niitä paistettiin aivan tavallisessa kotiuunissa. Englantia puhuva omistaja suhtautuu antaumuksella korvapuustien tekoon ja ottanut tavoitteekseen tehdä kaupungin parhaat korvapuustit. Paistamisen loppuvaiheessa korvapuustin sisään leipuri laittaa paistomittarin, jotta hän osaa ottaa pulla uunista juuri oikeaan aikaan. Ei voi kieltää, korvapuustin rakenne on erittäin onnistunut!
Tiskillä kiinnitin heti huomiota siihen, että korvapuustit ovat aika pieniä. Valitsen tummasuklaapuustin, koska se on selvästi isompi.
Tummasuklaapuusti ja cappucino
Taikina, rakenne ja paisto ovat kohdillaan
Peruskorvapuusteja, hinta 4€ kpl, tummasuklaapuusti 4,5€
Jututan myyjää ja hän kysyy, että mitä tykkäsin pullan koosta. Kuulemma moni asiakas on tykännyt pienemmästä koosta, ei tule syötyä liikaa kerralla. Minun mielipiteeni on se, että korvapuuston pitäisi ehdottomasti olla hieman isompi. Puustin ei tarvitse olla lautasen kokoinen, mutta nyt puusti on niin pieni että pullanautinto jää vajaaksi. Tummasuklaapuustin koko riitti juuri ja juuri. Kerroin mielipiteeni myyjällekin, enkä vain hymistellyt että onpas kivan pieniä pullia. En ymmärrä, että keitä ne ihmiset ovat joiden mielestä pieni pulla on parempi :)
Cafe Flemari 20 korvapuusti on niin maukas, että se on maistamieni puustien kärkikastia.
Korvapuustin sisälämpötilan mittaus käynnissä
Kahvilan kanssa samassa tilassa toimii osan viikkoa kukkakauppa
Listan jumbona ja meistä aika lailla ansaitusti on tällä hetkellä Way Herttoniemi. Herttoniemen toimipisteessä ei leivota itse vaan pullat tulevat Wayn leipomosta. Leivonnaisten valikoimassa oli korvapuusteja, jotka olivat minusta liian tummia, lisäksi kristallikierrepulla, banaanileivän viipaleita ja päällystettyjä muffinseja. Otin jokaista yhden ja sitten vielä yhden lisä korvapuustin, jotta yhteíslukumääräksi tuli viisi. Maistelun suoritimme koko perheen voimin. Toisena virallisena pullakriitikkona toimi esikoisemme.
Hintoja Way lounaskahvilassa ei näkynyt missään. Kuvittelin että pullalasku olisi 20€. Lasku tiskillä oli 27,70€. Koska mikään leivonnaisesti ei näyttänyt varsinaisesti kovin kutsuvalta, hetken aikaa mietin, että kehtaanko sanoa, että ostakaan niitä. No, en kehdannut.
Way Bakeryn pullat
Banaanikakku oli maukasta ja mehevää, korvapuustit meidän makuumme liikaa paistettuja, kristallikierre oli maukas, päällystetty muffinsi aika mitään sanomaton. En voi sanoa, että tuotteet olivat huonoja. Sen voin sanoa, että meidän makunystyröitämme ne eivät hivelleet ja yhdistettynä testin korkeimpiin hintoihin Way Bakery jää toistaiseksi jumbosijalle.
Pullatestauksessani menetin jokin aika sitten mahdollisuuden maistaa pullaa, jonka ystäväni jätti lautaselleen. Olimme kahvittelemassa Cafe Birgitassa ja ystäväni otti biscoff-tahnalla täytetyn pullan ja se jäi häneltä syömättä melkein kokonaan. En tullut maistaneeksi. Unohdin kriitikkoroolini ja ajattelin vaan, että en halua maistaa pahaa pullaa.
Seuraavaksi voisinkin testata pari huoltoasemapullaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti